shopping cart0

Vrácení a reklamace

  • home icon
  • Vrácení a reklamace

ZÁRUČNÍ A REKLAMAČNÍ PODMÍNKY E-SHOPU WWW.SUNBLOCKS.CZ (dále také jako „ZRP“)

  1. Na vztahy ze zodpovědnosti prodávajícího za vady zboží (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplývat) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy nejednají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti (spotřebiteli), se vztahují kromě obecných ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, i zvláštní předpisy, zejména zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  2. Právní vztahy vyplývající z uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady mezi prodávajícím a kupujícím, který je právnickou osobou nebo fyzickou osobou podnikatelem, který jedná v rámci své podnikatelské činnosti /osoby, které nejsou ve postavení spotřebitele/ se řídí podle zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění.
  3. V souladu s § 1820 a následujícími zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník, při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovací prostory prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů, prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, ke kterým se prodávající zavázal k jejich dodržování, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda, nebo soubor pravidel, které vymezují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám, nebo obchodním odvětvím, pokud tyto nejsou stanoveny zákonem, nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné správy, které se prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit, nebo získat jejich znění.
  4. Záruční a reklamační podmínky e-shopu www.sunblocks.cz jsou spolu s obecnými obchodními podmínkami na nákup v e-shopu www.sunblocks.cz (dále jen „VOP“) nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím. Během tvorby objednávky kupující vyjadřuje povinný souhlas s aktuálním zněním VOP jako i ZRP, které jsou zveřejněny na webové stránce e-shopu.
  5. Předmětem reklamace v souladu s těmito ZRP může být pouze Zboží zakoupené v e-shopu www.sunblocks.cz.
  6. Záruční doba na Zboží je standardně 24 měsíců pro spotřebitele a 12 měsíců pro podnikatele.
  7. Záruční podmínky. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že Zboží je bez vad, že se shoduje s informacemi o Zboží uvedenými na internetové stránce www.sunblocks.cz. Reklamací se rozumí uplatnění zodpovědnosti za vady zboží. Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému Zboží nákupní doklad (fakturu) se všemi potřebnými údaji požadovanými platnými zákony pro uplatnění záruky.
  8. Záruka se vztahuje pouze na funkční poruchy Zboží způsobené výrobní vadou, a to zejména použitím nevhodného materiálu, nedodržením technologie nebo nevhodnou technologií, případně nevhodným konstrukčním řešením. Záruka se nevztahuje zejména:
    • vady a poškození způsobené přirozeným nebo mechanickým poškozením nebo opotřebením,

    • vady a poškození způsobené znečištěním v důsledku zanedbání nebo nevhodné údržby nebo ošetřování,

    • vady a poškození způsobené používáním v podmínkách, které svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí neodpovídají podmínkám, ve kterých se zboží běžně používá,

    • vady a poškození způsobené v důsledku živelné události,

    • vady a poškození způsobené násilným poškozením,

    • vady a poškození způsobené nesprávným používáním nebo nedodržením zásad používání,

    • vady a poškození, o kterých kupující před převzetím zboží věděl,

    • vady a poškození, které si kupující způsobil sám, nebo které byly způsobeny třetí osobou, nebo které byly způsobeny jiným nesprávným zásahem.

  9. Prodávající odpovídá za vady, které má prodané Zboží při převzetí kupujícím. Záruční doby tedy začínají plynout od převzetí Zboží kupujícím.
  10. Práva ze zodpovědnosti za vady Zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud nebyly uplatněny v záruční době.
  11. Reklamaci je nutné uplatnit bez zbytečného odkladu po zjištění reklamované vady. Případné zpoždění při pokračujícím používání Zboží, může způsobit prohloubení vady, znehodnocení Zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace prodávajícím.
  12. Do záruční doby se nepočítá doba mezi dnem, kdy kupující v záruční lhůtě uplatnil své právo ze zodpovědnosti za vady a dnem, od kterého si byl kupující povinen po skončení jeho opravy opravené Zboží převzít.
  13. V případě výměny Zboží začíná plynout nová záruční doba na Zboží datem převzetí nového Zboží, resp. datem, který byl v protokolu pro reklamaci, resp. v jiném relevantním dokladu o převzetí reklamovaného Zboží do opravy, dohodnutý jako den převzetí reklamovaného Zboží po opravě, resp. v případě dřívějšího převzetí, dnem převzetí reklamovaného Zboží po opravě. Při výměně vadné součásti se vztahuje nová záruční doba na vyměněnou součást.
  14. Místo a způsob uplatnění reklamace. Kupující může uplatnit reklamaci písemně a reklamované Zboží doručit (avšak ne na dobírku) na adresu: Sunblocks s.r.o., Palackého nám. 152, 665 01 Rosice. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, je-li prodávajícímu doručen řádně vyplněný formulář na reklamaci spolu s reklamovaným Zbožím, které je kompletní, a dokladem o zaplacení kupní ceny. Vzor Reklamačního formuláře najdete zde.
  15. Posouzení reklamace. Ihned po uplatnění reklamace je prodávající povinen posoudit oprávněnost reklamace a vydat kupujícímu potvrzení o jejím uplatnění. Pokud kupující uplatní reklamaci řádným způsobem, je prodávající (nebo jím pověřená osoba) povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, v složitějších případech nejpozději do 3 pracovních dnů od dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud se vyžaduje složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů od dne uplatnění reklamace. Pokud se přezkoumáním reklamace zjistí, že reklamace byla uplatněna řádným způsobem, včas, v záruční době, kupující splní také ostatní podmínky vyžadované těmito ZRP a reklamovaná vada je vadou, za kterou odpovídá prodávající, má kupující práva uvedená v bodě 17, 18 nebo 19. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřizuje ihned, v odůvodněných případech může reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nebude trvat déle než 30 dnů od dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty na vyřízení reklamace má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu zboží za nové.
  16. Způsoby vyřízení reklamace. Pokud kupující uplatní reklamaci Zboží během prvních 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy, může ji prodávající zamítnout pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od kupujícího jako spotřebitele vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout kupujícímu jako spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dní od dne vyřízení reklamace. Pokud kupující uplatní reklamaci Zboží po 12 měsících od jeho koupi a prodávající ji zamítne, je prodávající povinen v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může kupující zaslat Zboží na odborné posouzení. Pokud je Zboží zasláno na odborné posouzení, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže zodpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu. Během doby vykonávání odborného posouzení záruční doba neuplyne. Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů od dne znovu uplatněné reklamace všechny náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.
  17. Odstranitelné vady. Pokud je vada reklamovaného Zboží odstranitelná, má kupující nárok žádat:
    • bezplatnou opravu, nebo

    • výměnu Zboží (jeho součásti), pouze pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně Zboží nebo závažnosti vady.

  18. Neodstranitelné vady. Pokud je vada reklamovaného Zboží neodstranitelná a kupujícímu brání v řádném užívání Zboží, má kupující nárok na:
    • výměnu Zboží, nebo

    • odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, nebo

    • přiměřenou slevu z kupní ceny reklamovaného Zboží, kterou za něj zaplatil. Při poskytování slevy z kupní ceny za Zboží se přihlíží na charakter vady, stupeň a způsob opotřebení reklamovaného zboží, délku jeho užívání a možnosti jeho dalšího použití.

  19. Opakující se vady. Pokud se vada dá odstranit, ale kupující nemůže řádně užívat Zboží pro opětovné se vyskytnutí téže vady po opravě nebo pro větší počet vad, má kupující nárok na:
    • výměnu Zboží, nebo

    • odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz.

  20. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné potíže.
  21. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde tehdy, pokud se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraněna, opětovně vyskytne. Větším počtem vad trpí Zboží tehdy, pokud má v době uplatnění reklamace současně nejméně tři odstranitelné samostatné vady.
  22. V případě oprávněného odstoupení kupujícího od smlouvy vrátí prodávající peníze kupujícímu, a to především převodem na bankovní účet určený kupujícím vedený bankou na území České republiky.
  23. O vyřízení reklamace vydá prodávající písemný doklad v lhůtě do 30 dnů od dne uplatnění reklamace, ve kterém uvede údaje o tom, kdy byla reklamace uplatněna, o způsobu jejího vyřízení, případně o provedení opravy a době její trvání.
  24. Aktuální znění ZRP je účinné od 1. 5. 2024.  

Kontaktní údaje prodávajícího:
Sunblocks s.r.o.
E-mail: info@sunblocks.cz
Telefon: 602 573 166
Poštovní adresa/doručovací adresa: Palackého nám. 152, 665 01 Rosice

Orgán dozoru:
Česká obchodní inspekce (ČOI)
Inspektorát ČOI pro Jihomoravský kraj
Adresa: Křenová 20, 602 00 Brno
Telefon: +420 543 540 873
Web: www.coi.cz